Dag 13

Tjabba, tjena, hallå!

Kolloperioden börjar närma sig sitt slut och det är med vemod vi inser att det bara är en dag kvar innan bussen brummar hem till Örebro.

Idag har vi haft en soft förmiddag med mys och kollohäng. Några av barnen var ute på fiskesafari och kom hem med två braxar och två abborrar.
På eftermiddagen var det dags för Sörängens egen festival med en rad kända artister. Bland annat kom Justin Bieber, Spicegirls, Back Street Boys och Ted Gärdestad och gästade scenen i cirkustältet. Det var också fyra av kollobarnen som gjorde succé på scenen till publikens jubel. Benjamin och Anton W drog av en härlig tolkning av "Om du lämnar mig nu" av Winnerbäck och Zanuer och Natalie uppträdde med ett inövat grymt dansnummer. Mellan uppträdandena fick barnen mingla runt på festivalområdet och testa på olika aktiviteter som till exempel bollkastning på burkar och hästkapplöpning med käpp.

Efter en mysig grillmiddag nere på stranden avslutades kvällen med ett fett disco där alla barn och ledare rockade loss till Sean Banan och Dansa Pausa. Maja vann limbotävlingen och Axel, Emma, Max och Ebba vann danstävlingarna.

Nu sover alla fina söta underbara barn gott i sina sängar efter en härlig och händelserik dag. Bara en dag kvar nu.

#1 - - Lisa ,Linas mamma:

Tack för en supertrevlig blogg!! Det har varit så kul att läsa om allt ni gjort.Och TACK ni fantastiska ledare som tagit hand om våra gullungar.
Massor av kramar till er alla och några speciellt till Lina förstås!

#2 - - Ann-catrin Andersson:

Tack underbara ledare för ni fixar allt så bra!
Härligt med en festivaldag och är inte förvånad att Benjamin uppträdde ;-) Saknar hans sång och gitarr spelande här hemma, men imorgon så kommer han!!! Ha det så gott allesammans och mys riktigt mycket så här sista dagen...

#3 - - Ann-catrin Andersson:

Tack underbara ledare för ni fixar allt så bra!
Härligt med en festivaldag och är inte förvånad att Benjamin uppträdde ;-) Saknar hans sång och gitarr spelande här hemma, men imorgon så kommer han!!! Ha det så gott allesammans och mys riktigt mycket så här sista dagen...

#4 - - Anonym:

Tack underbara ledare för ni fixar allt så bra!
Härligt med en festivaldag och är inte förvånad att Benjamin uppträdde ;-) Saknar hans sång och gitarr spelande här hemma, men imorgon så kommer han!!! Ha det så gott allesammans och mys riktigt mycket så här sista dagen...

#5 - - Ann-catrin:

Ojjj!!! Vart tre inlägg, laggade lite tror jag ;-)

#6 - - Astrid Hägglöf:

Tack för att Gabbi fått ännu en fantastisk rolig kollotid. Kan även jag känna ett visst vemod över att det bara är en dag kvar. Med det menar jag inte att jag inte vill ha hem henne, för det vill jag, men jag kommer ihåg känslan från när man var liten och varit på ett riktigt roligt läger och plötligt insåg att det roliga snart var slut. Sen får man gå och längta ett heeeeelt år och jag vet att Gabbi kommer längta till nästa år direkt när hon kommer hem. Vi ses imorgon. Ha en underbar sista kollodag!!! Kramar i massor till min Gabbi!

#7 - - Jessica Nyström (Tova Wikholms mamma):

Hej!
Jag får tacka er alla nya och gamla ledare för dom fina 10 åren som mina barn André, Jonathan och Tova fått ha med er. Nu är det Tovas sista år och jag vet att hon kommer att sakna er och Sörängen massor.
Har vi tur så får iallafall Jonathan träffa er nästa år.
Saknar min Tova så det ska bli skönt när hon landar med bussen imorgon <3

#8 - - camilla :

Härligt att följa alla upptåg på bloggen. Ni verkar verkligen ha det superkul men nu är det ju så att man längar efter sin lilla dotter.
Kram Amalia från Mamma

#9 - - Silviya Marinova (Sebat och Özlems mamma):

Tack så jättemycket för all uppdateringen om vad som händer därborta. Det har varit väldigt kul att läsa och se! Imorgon kommer våra små barn och en av mina döttrar fyller år imorgon(Sebat), då blir det lite överraskning när hon kommer hem (sscchh, säg inget! :P)

Tack ännu en gång!

Kram