DAG 14

Hej alla nära och kära!

Sista dagen och sista kvällen börjar lida mot sitt slut. Vi har haft en mysig och känslofylld dag.

På förmiddagen lekte vi den kanske viktigaste leken på hela kollo: Städleken! tävlingen stod mellan killarna och tjejerna och oj vad det har städats, burits och plockat skräp. Kollo är nu skinande rent och segern kammades hem av tjejerna för fjärde året i rad. Grattis tjejer som vann en varsin kexchoklad!

När vi slitit klart ringde klockan för mat, bakad potatis med kockens godaste kyckling curryröra. Sen var det dags för barnen att packa ihop sitt pick och pack, sorgligt men ack så nödvändigt.

Och äntligen var det dags för den årliga sista kvällen. Kvällen startade med ett bildspel med kort från perioden och fortsatte blandat med spex, tårar och skratt. Vi har delat ut fina diplom till varandra och tackat av våra fina sistaåringar som vi kommer sakna så mycket!

Nu ligger barnen och sover tillsammans på storis övervåning. MYYS!

Godnatt allihopa!

Kramar från alla ledare här på sörängen.

 

#1 - - Lisa (Linas mamma):

Hej på er alla kolloledare! (för barnen är väl i full fart att fylla bussen och snart resa hem)

Den här sista bloggen ger en klump i halsen, jag förstår (tror jag) hur känslosamt det är och var igår kväll!
Som förälder är jag oerhört tacksam för att min lilla, stora tjej får den här möjligheten med alla positiva upplevelser under hela 14 dagar - TACK!

Önskar er en fortsatt riktigt go´och härlig sommar och hoppas ni alla kommer tillbaka nästa sommar på Söris-kollot!
Massor av kramar
Lisa

#2 - - Lotta (Theos mamma):

Ett stort tack till alla underbara och härliga kolloledare för alla bus, lekar och härliga äventyr som Theo har fått vara med om under de här 14 dagarna! Det ska bli härligt att träffa min goa kille och höra honom berätta när han kommer hem i eftermiddag.
Hoppas att ni får en fortsatt härlig sommar och jättestort tack för den här gången!
Kram
Lotta

#3 - - Petra (Oliver & Tildes mamma):

Hej alla härliga kolloledare !!
Vill bara tacka för att mina barn fått varit med er dessa 2 veckor. Är säker på att dom har haft det superbra, och att dom kommer att leva på det länge. ska bli så roligt att höra alla historier och om allt roligt dom upplevt. Tack för att ni förgyllt deras sommarlov !!!!
Många kramar från deras föräldrar

#4 - - Anette ( Tindras mamma ):

Sista kvällen på kollo, det blir sista kvällen med gänget...Jag blir alldeles rörd..Jag förstår att kvällen blev full av känslor, precis som ni skrev tårar blandat med skratt...blandat med en dos hemlängtan och samtidigt vemod över att få skiljas åt med sina allra finaste kollovänner...

Jag längtar innerligt, snart är min dyrbara skatt hemma =)!!! Det ska bli så otroligt roligt att höra Tindra själv berätta om allt som hänt under dessa 2 veckor :-).

Åter igen, med risk för att vara tjatig, TUSEN TACK till alla kolloledare som gjort dessa två veckor till (vad jag tror) en av dom roligaste och mest spännande upplevelser denna sommar för Tindra!!
Önskar er en underbar fortsättning på sommaren!
Kramar från mig till er!
Anette